Gott nytt år!
Vi vill informera om att det tyvärr förekommer förseningar i samband med bytet av ekonomisk förvaltare och fastighetsdrift från Fastighetsägarna till vår nya förvaltare Riksbyggen.
Anledningen till dessa förseningar är att det är ett omfattande arbete att lägga upp en ny förening hos en förvaltare i dess system, samtidigt som viss nödvändig information inte har lämnats över i tid från den tidigare förvaltaren. Detta har lett till att vår förening ännu inte är fullt synlig i Riksbyggens digitala system. Som i sin tur innebär att vi ännu inte kan använda alla digitala lösningar som Riksbyggen erbjuder. Men håll till godo, vi arbetar för fullt för att detta ska vara möjligt inom kort.
Hur detta påverkar er som medlemmar
• Felanmälningar: Felanmälningar ska göras till Riksbyggens kundservice på telefonnummer 0771860860. Det har kommit till styrelsens kännedom att kundservice inte tagit emot felanmälningar från alla medlemmar som ringt in. Detta med hänvisning till att vi inte syns som kund hos dem. Detta är tyvärr felaktigt, och om er felanmälan inte blir mottagen av Riksbyggen när ni ringer till dem, vänligen kontakta föreningen på mejladress kansli@tellusborgshus.se så ser vi till att informationen når Riksbyggen. När vår förening är fullt upplagd hos Riksbyggen ska detta problem inte kvarstå, och medlemmar ska då även kunna göra felanmälan direkt i Riksbyggens app som heter Mitt boende.
• Månadsavisering: Avisering av januari månads avgift har blivit försenad. Den kommer att skickas ut tillsammans med avin för februari. Vi ber om ursäkt för detta och vill försäkra er om att det inte påverkar er betalningsstatus hos föreningen.
• Digitala verktyg: Vissa digitala tjänster och verktyg som hanteras av Riksbyggen, t.ex Mitt boende och portalen är ännu inte aktiverade fullt ut för er medlemmar. På sikt ska alla ansökningar kunna göras direkt digitalt i portalen, t.ex ansöka om andrahandsuthyrning, ansöka om renovering och ansöka om överlåtelse. Vi håller er uppdaterade när detta är möjligt att göras digitalt!
Vad görs för att lösa problemen?
Både vi i styrelsen och Riksbyggen arbetar intensivt för att få allt att fungera som det ska så snart som möjligt. Vi är i regelbunden kontakt med Riksbyggen för att säkerställa att alla digitala system och verktyg ska fungera för vår förening inom kort.
Vi ber om ursäkt för de problem detta medför och tackar för ert tålamod under denna övergångsperiod.
Har ni frågor eller upplever problem är ni alltid välkomna att kontakta styrelsen via mejl.
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen för BRF Tellusborgshus